فرقه های مسیحیت صهیونیسم

یکی از اعتقادات مسیحیت صهیونیسم بازگشت مسیح وظهور اوست .

البته فرقه های دیگری نیز زیر شاخه این گروه قرار می گیرند. یک عده برای مسیح یک ظهور ، وعده دیگری برای او دو ظهور قائل هستند.
این افراد به ترتیب به اصولگرایان ماقبل هزاره واصولگرایان مابعد هزاره تقسیم می شوند.
درنزد اصولگرایان ما قبل هزاره ، دوره تاریخ اینگونه تعریف می شود:
- اولین ظهور مسیح
- دوره کلیسا
- تجاوز به کلیسا وبه سختی افتادن یهودیان ، ناپاک نمودن هیکل ورهایی یهودیان
- ساخت معبد وورود مسیح به داخل آن وحکومت یهود
- نبرد آرماگدون و پیروزی مسیح
- رستاخیز. ۱

دوره تاریخ نزد اصولگرایان مابعد هزاره
- اولین ظهور مسیح
- آغاز کلیسا
- مملکت هزاره
- احیا ء ملل بازگشت یهود
- ظهور شیطان ،کفر والحاد وسختی
- دومین ظهور مسیح وپایان تاریخ
- پایان تاریخ ورستاخیز . ۲

این گروهها اگر چه دراصل جدایی دین از سیاست با هم هم نظر هستند اما دراهداف وروند فعالیت های خود اختلاف دارند . ولی بطور کلی می توان گفت این گروه ها خشونت را به عنوان اصلی برای براندازی حکومت ها وجایگزین کردن دین وحکومت ورژیم خود پذیرفته اند وبرآن پافشاری می کنند .
ازمیان این گروهها به چند نمونه آن اشاره می کنیم :


چالیسیدون 

این یکی از سازمانهای بزرگ آمریکا است که سعی در احیاء اصولگرایی دارد .


ائتلاف خواستار احیاء 

این سازمان نیز سعی در احیاء اصولگرایی دارد .اعضای این گروه سعی در احیاءحکومتی دارند که برپایه کتاب مقدس باشد


سازمان ائتلاف یهودی

این گروه فعالیت خود را معطوف مسائل اخلاقی کرده ودارای سازمان ارتباطی پیشرفته ای از قبیل شبکه تلویزیونی CBN ،اینترنت وپست الکترونیکی است . ۳
دراینجا، گروههای دیگری را نیز معرفی می کینم که علاوه براینکه درآمریکا مشغول هستند وفعالیت دارند درکشورهای دیگر نیز دارای مراکزی نیز هستند . شاید بسیاری از مردم حمایت هایی که ازدولت اسرائیل به عمل می آید را منحصر در سردمداران کشورها ی غربی وحمایتهای نظامی دولتها می دانند درحالیکه این سکه روی دیگری نیز دارد وبسیاری از سازمان ها وارگان ها وسایت های اینترنتی ، مراکز وپایگاه های مسیحی که در آمریکا ، انگلیس وبرزیل از اسرائیل حمایت می کنند .
دراینجا به چند نمونه از این مراکز وپایگاهها اشاره می کنیم :


الف ) پایگاههای مسیحیت صهیونیسم در آمریکا


کیش ابراهیم 

مسیحیانی که سابقا مسلمان بوده اند ودوستدار انجمن های اسرائیلی هستند .


مسیحیان برای اسرائیل

ماموریت این گروه خدمت به کلیسای آمریکا با کمک کردن به درک اهداف خداوند درمردم برگزیده خود {یهودیان}ورسیدن به فهم درست ریشه های یهودی ایمان ماست از طریق خبرنامه ها وروزنامه های رایگان .


توجه به اورشلیم 

سازمانی مبتنی برکتاب مقدس که بر مداومت روند ایجاد صلح خاورمیانه را دارد وبیشتر متوجه به اورشلیم است هرماه خبر نامه هایی را توسط « دارل یانک » از کلیسای لگنت سمین در دانویل کنتاکی منتشر می شود .


هواداران اسرائیل

سایت خواهر ، هواخواهان آمریکا است که دسته ای را برای دعا دراسرائیل آماده می کنند


طلاب کتاب مقدس

گروهی نه نسبتا جدید از دوستان مسیحی اسرائیل. ۴

ب) پایگاههای مسیحی در برزیل
سازمان برزیلی چامارا بعنوان مجموعه ای از سایت ها ، سایت اصلی بت شالوم ، اطلاعات در باره کشمکش خاورمیانه ، شالوم کاردز ، کارت پستال ها به همراه عکس هایی از کشور اسرائیل و امکانات آن کشور .
ج) پایگاه مسیحیت صهیونیسم در انگلستان


دوستان مسیحی اسرائیل در انگلستان

ما سعی می کنیم اسرائیل را با حمایت های علمی وروحی ، تقدیس کنیم ، همچنین مشغول تعلیم عشق خداوند به اسرائیل واهداف او در مورد اسرائیل ودر باره ریشه های عبری ایمانمان هستیم . ۵


راههای تبلیغاتی مسیحیت صهیونیسم 
در اینجا راههای مختلف تبلیغ برای مسیحیت صهیونیسم ویهودیت را ارائه می دهیم .
الف) مشوش کردن اذهان عمومی در باره حوادث ، ووقایع جهان
یکی از خطاهای رایج در اذهان عمومی اشتباهی است که در مورد مسجد الاقصی افتاده است . در بیت المقدس یک بنای قبه الصخره در کنار مسجد الاقصی قرار دارد که دراذهان عمومی این دو بنا با هم اشتباه شده است؛ درواقع قدس توسط عمربن الخطاب در این شهر بنا شده است وبه دلیل قرار گرفتن صخره قدس در زیر گنبد آن به قبه الصخره معروف گردیده است ودر حقیقت این مسجد بعد از معراج نبی اکرم (صلی الله علیه و اله) ساخته شده است ومسجد الاقصی قبل از معراج وجود داشته است یهودیان می خواهند با استفاده از تبلیغات گسترده قبه الصخره را به جای مسجد الاقصی معرفی کنند تا براحتی به تخریب مسجد الاقصی پرداخته ومعبد خیالی سلیمان را بنا نمایند. ۶
ب) استفاده از نمادهای جهانی
تاثیر صهیونیسم بر نمادها وآرم های جهانی بسیار وسیع وگسترده است .با توجه به اینکه این نمادها از رسانه های بین المللی پخش می شوند می توانند تاثیر زیادی بر افکار عمومی داشته باشند چرا که آرم ونماد ونشانه برای هر سازمان ونهادی به علت شناساندن اجزا وابعاد آن از اهمیت فوق العاده ای برخورداراست . در مورد آرم های سازمان ملل متحد نیز شواهد بسیار متعدد ومتنوع در باره ارتباط این سازمان با صهیونیسم جهانی است .
بعنوان نمونه آرم سازمان ملل ، کره زمین با دو شاخه زیتون به ضمیمه رنگ آبی است که رنگ آبی برای یهودیان مقدس است ، شاخه زیتون نیز از سمبل های یهود است . یا نماد مار که در آرم سازمان جهانی بهداشت به کار رفته است از اصلی ترین نمادهای یهودیان به شمار می رود زیرا یهود بعد از تبدیل شدن عصای حضرت موسی علیه السلام به مار ، قداستی خاص برای مار قائل هستند ، یا طرح به کار رفته در برخی آرم های بین المللی از جمله سازمان جهانی یونسکو کاملا شبیه کنیسه های یهودی ومعابد فراما سونری است . یا کبوتر صلح که یکی از مقدسات واضح یهودیت است چرا که بعد از طوفان حضرت نوح (علیه السلام) پس از آرامش ، ابتدا کلاغی وسپس کبوتری را برای خبر گیری از خشکی فرستاد و با شاخه زیتونی برمنقار برگشت که نوید نزدیکی خشکی درختان زیتون را می داد . این شاخه در اکثر آرم های تشکیلات وابسته به سازمان ملل وجود دارد .۷
این مسائل ممکن است در ابتدا ساده وبی اهمیت جلوه کند ولی زمانی که به عمق مسئله پی می بریم می بینیم که صهیونیستها برای پیشبرد اهداف خود در استفاده از هیچ ابزاری غافل نمی مانند.
ج) استفاده گسترده از رسانه های جهانی
تسلطی که یهودیان بر بسیاری از سازمانها ورسانه ها ومطبوعات وبطور کلی وسائل ارتباط جمعی دارند بسیار گسترده ووسیع است .بطوریکه ۸۵% خوراک تبلیغاتی جهان را تامین می کنند . این تاثیرات بگونه ای است که اغلب کشورهای اروپائی ، آمریکایی وحتی آسیایی اکثر اخبار وتبلیغات را از رسانه های جمعی خود دریافت می کنند تحت نظارت شدید یهودیان قرار دارد. رسانه هایی از قبیل: 
خبرگزاریهای جهانی: رویتر ، آسوشیتد پرس ، یونایتد پرس ، انترنشنال نیوز ، هافاس و.... ۸
مطبوعات جهانی: روزنامه تایمز ، دیلی اکسپرس ، نیویورک تایمز، واشنگتن پست ، دیلی نیوز، نیوزویک ، الشرق الاوسط ، الاهرام ، الحیاة و.....
شبکه های خبری: cbs ، abc ، mbc ، cnn ،فاکس نیوزو bbc و...
شرکت های سینمایی: فوکس : گولدین ، مترو، وارنر ، پارامونت ، والت دیزنی،
هنرپیشگان: چارلی چاپلین ، وودی آلن ، جری لوئیس ، جک لمون ، کرک داگلاس ، الیزابت تایلور .
مشهورین: مارکس ، فروید ، وبر، گورویچ ، دورکهیم و.... ۹


پروتکل های یهود

یکی دیگر از ترفندهای حیله گرانه ای که یهودیان وصهیونیستها برای تسخیر جهان بکار برده اند پروتکل های معروف یهودیان است . این پروتکل ها توسط محقق ونویسنده فلسطینی عویج نوشته شده است .
پروتکل ها ، برنامه ای است که توسط اقتصاددانان ، سرمایه داران وعلمای یهود برای استیلای صهیونیسم وویرانی بنای اسلام تنظیم کرده اند . این پروتکل ها توسط نویسنده روسی ، از عبری به روسی ترجمه شده وبارها نیز به زبان فارسی ترجمه شده است. البته بیشتر این پروتکل ها در سالیان اخیر درغرب وجهان اسلام بوقوع پیوسته است اینک به چند نمونه از متن این پروتکل ها اشاره می کنیم :
* به اعتقاد ما حق یعنی اعمال زور. واژه حق واژه ای ذهنی است که به هیچ وجه جنبه عینیت به خود نمی گیرد .
* اعتیاد به الکل وافراط در نوشیدن سکرآ ور مشکلی است که بعد از اعطای آزادی میان غیر یهود رواج می یابد .
* هرچه مردم از دین دور شده وبه اصطلاح متمدن تر شوند به سود ما خواهد بود. باید عقیده خدا پرستی را از ذهن مردم دور کرده وآنان را به سوی مادیت سوق دهیم .
* کتاب هایی با سبکی شیوا ،جذاب وارزان تالیف وچاپ کنیم تا بدین وسیله بتوانیم افکار خود را در ذهن مردم تزریق کنیم .
* هر زمانی که سوزن «آزادی » را درجسم ملتی فرو کردیم ، درحقیقت آن را به ویروس وبا آلوده کرده ومقدمات هلاکتش را فراهم آورده ایم .
* پیروی از علما را ارتجاع وکهنه پرستی جلوه می دهیم تا مردم اطراف آنان جمع نشوند .
* به کمک زنان یهودی مردان غیر یهودی را درعشرت کده ها ومحله های عیاشی به فساد اخلاقی متهم کنیم
* روزنامه، یکی ازمنابع سرشارفرهنگ است وچون به دست ما افتاده توانستیم افکارخودرا درذهن مردم بگنجانیم وصدها کرور طلا ونقره جمع کنیم . ۱۰
حال که با متن پروتکلها اندکی آشنا شدیم اکنون بهتر است کمی در باره نقد این پروتکلها صحبت کنیم .
رواج مواد مخدر ومشروبات الکلی وفساد وفحشا درمیان کشورهای جهان سوم از اهداف مسلم صهیونیسم است که در این کشورها محقق شده است . با این کار به راحتی می توان در اینگونه جوامع رسوخ کرد وعقاید وآراء خود را براحتی به آنا ن تحمیل نمود .
جدا کردن دین از سیاست وآهنگ دورکردن مردم از علما وروحانیون دینی ، ترویج فرهنگ غلط ، بدبین کردن مردم نسبت به روحانیون وسردمداران جوامع اسلامی از اهداف مسلم صهیونیسم جهانی است که متاسفانه حتی درکشور اسلامی ما درحال تحقق است .
رواج واژه آزادی بدون توجه به معنای صحیح آن وتبیین جایگاه صحیح آن درجامعه از جمله اهداف صهیونیسم است که اگر جلوی این اعمال گرفته می شد ، بی بند وباری درحد بسیار وسیعی درجوامع اسلامی به وقوع خواهد پیوست .
اینها همه آثار تاثیر مسیحیت صهیونیسم که یکی از جریانات تاثیر گذار در مسیر جهانی شدن است ، می باشد .


نفوذ مسیحیت صهیونیسم در ایران
« من همانگونه که بارها ودر سالهای گذشته قبل وبعد از انقلاب هشدار داده ام مجددا خطر فراگیری غده چرکین وسرطانی صهیونیسم را در کالبد کشورهای اسلامی گوشزد می کنم و حمایت بی دریغ خود وملت مسلمان ودولت ومسئولین ایران را از تمامی مبارزات اسلامی ملتها وجوانان غیور ومسلمان ، دراه آزادی قدس اعلام می نمایم .»۱۱قسمتی از پیام امام خمینی (ره) دررابطه با حج ۱۳۶۶
در این بخش بر آنیم تا قدری از میزان نفوذ صهیونیسم در ایران وکارهای انجام شده توسط این گروه را در ایران بررسی کنیم ، کارهایی که اگر چه از زمان شیوع جهانی شدن وتاثیر گذاری صهیونیسم برملتها وتاریخ عقب تر است اما نشان دهنده میزان فعالیتها وزمینه چینی ها وتلاش غرب برای جهانی کردن واستیلا برجهان وخصوصا جهان اسلام است .
آزادی یهود از اسارت بابلیان توسط کوروش ومهاجرت آنان به سمت ایران وعراق ، سوریه ، افغانستان وپاکستان وعربستان شاید یکی از علل ادعای یهودیان مبنی بروابستگی به این سرزمینها وادعای ارض موعود باشد . یهود در تاریخ ایران مثلا از صفویه اصلا شناخته شده نیست . در دوران صفویه محدودیت های شدیدی علیه یهودیان در ایران صورت گرفت اما راه ارتباطی یهود با اروپا به دلیل آمد وشد سفرای بیگانه فراهم شد .
درتاریخ معاصر نیز یهودیان از هرگونه کارشکنی کوتاهی نکردند واز جاسوسی وانتقال اخبار ایران به خارج از کشور گرفته تا انتقال اموال خود به خارج کشور واسرائیل در جریان تشکیل دولت اسرائیل .
درقبل از انقلاب نیز به دلیل حمایتهای فراوان رژیم پهلوی از اسرائیل، منافع این دولت توسط عوامل صهیونیستی بالاخص شخص شاه حفاظت می شد .البته در رابطه بین رژیم طاغوت واسرائیل شکی نیست ، حتی درجنگ اعراب واسرائیل نیز حمایت شاه از اسرائیل وجاسوسی به نفع اسرائیل باعث شکست اعراب شد.۱۲
یکی از کارهایی که اروپائیان وابرقدرتهای جهان برای حفظ منافع خود در خاورمیانه وکشورهای اسلامی انجام داده اند حمایت از منافع رژیم صهیونیستی است . دراین میان درکشورما نیز اقدامات زیادی انجام شده است .
کاپیتولاسیون: این حق از زمان عهدنامه ترکمان چای در ایران رواج یافت که اگر چه در برهه ای اززمان ازقانون کشورما حذف شد اما دوباره جزو قانون کشور ما شد . یکی از مللی که شامل این قانون نمی شدند ، یهودیانی بودند که بواسطه جاسوسی در ایران دستگیر می شدند ولی بلافاصله آزاد می گردیدند ومجازاتی شامل حال آنان نمی گشت .
یهودیان بهائی نما در ایران: این جزو اصول غیر قابل انکار یهود است که هرکجا نتوانست در لباس یهودیت عمل نماید ، تغییر چهره دهد. ترویج آیین ضاله بهائیت نیز از اهداف صهیونیسم در ایران است تا هرکجا نتوانند به اهداف خود برسند ماسک بهائیت بزنند .
فراماسیون ایران یا سازمان مخفی صهیونیستی: فراماسیون یا فراموش خانه ها ، یک سازمان جاسوسی کهن است که ریشه انگلیسی دارد . پس از جنگ جهانی دوم در ایران تشکیل شد که صهیونیست ها بطور گسترده به جاسوسی در ایران پرداختند وسردمداران را وابسته به خود نمودند . اما در رژیم طاغوت آنان از انظار عمومی دور بودند ولی در غالب کمپانی ها وشرکت های تجارتی فعالیت می نمودند که در لوای حمایت ساواک از شناسائی مردم در امان بودند .
شرکتهای نفتی فعال صهیونیسم در ایران قبل از انقلاب اسلامی :دراین میان می توان به شرکت اکسون نیوجرسی ، شرکت شل ، موبیل ، تکزاکو، شرکت گرلف ، شرکت بی بی ، مسوکان ، که هرکدام از این شرکتها سودهای کلانی را به نفع خود بهره برداری کرده اند . ۱۳
البته اگر در برهه کنونی نیز دقت لازم را داشته باشیم صهیونیسم تلاش های بسیار فراوانی در زمینه نفوذ وجاسوسی دارند که اگر هوشیاری ملت مسلمان ایران نباشد توطئه های آنان بسیار سریع به وقوع می پیوندد .
نفوذ اسرائیل در کشورهای همسایه ایران می توانند تهدید بسیار فوق العاده ای برای کشور ایران باشد که باید در این زمینه ، ایران تمهیدات لازم را در برخورد وبرقراری ارتباط با همسایگان خود بالاخص کشورهای عربی داشته باشد .۱۴

فاطمه حامد مقدم؛ با اندکی تصرف

پی نوشت ها 
۱- رضا هلال ، مسیح یهودی وفرجام جهان ، ترجمه قبس زعفرانی ، چاپ ۱۳۸۳،ص۲۲۷
۲-همان ،ص۲۲۹
۳- همان ، ص ۲۳۱-۲۳۳-۲۳۷
۴ -فاطمه شفیعی سروستانی ، تشکیلات مسیحی حامی اسرائیل ، ماهنامه موعود ، شماره ۴۱، چاپ ۱۳۸۲،ص۲۵-۲۶
۵-فاطمه شفیعی سروستانی ، تشکیلات مسیحی حامی اسرائیل ، ماهنامه موعود ،شماره ۴۰۱،چاپ ۱۳۸۲، ص ۲۶
۶-بی نام ، نشریه خبری ،تحلیلی سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی عبرتهای عاشورا ،شماره ۲۲، چاپ ۱۳۸۳،ص ۴
۷ -بی نام ، نشریه خبری ، تحلیلی ، سیاسی ، اجتماعی فرهنگی عبرتهای عاشورا ، شماره ۲۲، چاپ ۱۳۸۳ ص ۴
۸- محمد جواد شکوری ، دین در عصر جهانی شدن ، مجموعه مقالات جهانی شدن ودین ، محمد جواد صاحبی ، چاپ ۱۳۸۲ ، ص۴۳۲
۹ -بی نام ، نشریه خبری ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی عبرتهای عاشورا ، شماره ۲۲،چاپ ۱۳۸۳ ، ص ۴
۱۰- بی نام ، نشریه خبری ،تحلیلی ،سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، عبرتهای عاشورا ، شماره ۲۲ ، چاپ ۱۳۸۳ ، ص ۲
۱۱- سید جواد علم الهدی ، شناخت صهیونیسم بین الملل وانقلاب اسلامی ایران ، چاپ ۱۳۶۸ ، ص ۶
۱۲ - رک : همان ، ص ۱۸۹-۱۹۲ – ۱۹۳
۱۳ - رک : سید جواد علم الهدی ، شناخت صهیونیسم بین الملل وانقلاب اسلامی ایران ، چاپ ۱۳۶۸ ، ص ۲۱۴ تا ۲۵۳
۱۴- رک : همان .

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت